Telefonul Vârstnicului, noi servicii pe timpul crizei coronavirus

 

Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii în contextul crizei determinate de coronavirus

  • Izolarea socială înseamnă pentru vârstnici singurătate și lipsa accesului la servicii
  • Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii și suplimentează echipa de specialiști
  • Persoanele vârstnice pot apela acum pentru consiliere psihologică și sprijin emoțional, cât și pentru plasarea de comenzi cu livrare la domiciliu, la numărul 0800-460-001

Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din toată țara, accesibilă din orice rețea, disponibilă de luni până vineri în intervalul orar 8–20, și sâmbăta în intervalul 8-16.

Pe fondul crizei determinate de conornavirus, izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenție, oficial recomandată de autorități și specialiști. În contextul actual, 3.7 milioane de vârstnici din România evită riscul de infectare doar dacă stau acasă, dar acest lucru este imposibil pentru cei care nu mai au pe nimeni. Linia națională Telefonul Vârstnicului anunță deschiderea a noi servicii de sprijin pentru persoanele vârstnice și suplimentarea echipei de specialiști și voluntari în următoarea perioadă.  La numărul 0800-460-001 aceștia vor răspunde prompt solicitărilor și frământărilor adresate de vârstnicii din România.

O echipă de specialiști, formată din 5 psihologi, 3 asistenți sociali și 20 de voluntari,  este pregătită să ofere consiliere psihologică și sprijin emoțional persoanelor vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, accentuate în situația de izolare și amplificate de comunicarea media intensă legată de coronavirus și riscul de deces. Pentru vârstnicii singuri, este disponibil serviciul de alinare a singurătății, care înseamnă apelarea acestora o dată sau de două ori pe săptămână de către asistenții sociali sau voluntarii proiectului, vizând verificarea situației în care se află vârstnicii și oferirea unui sprijin personalizat adecvat contextului actual.

Pentru a respecta măsura de izolare, a evita deplasările și locurile aglomerate, peste 20 de voluntari vin în sprijinul vârstnicilor și fac pentru aceștia cumpărături online. Prin Telefonul Vârstnicului, vor fi preluate și plasate comenzi online pentru produse alimentare și bunuri de strictă necesitate, cu livrarea și plata acestora prin curier la domiciliul vârstnicilor.  Acest demers vine pe fondul în care accesul persoanelor vârstnice la internet este limitat, iar competențele lor digitale sunt reduse.

Despre Telefonul Vârstnicului

Telefonul Vârstnicului răspunde cu suflet vârsnicilor din România și a gestionat peste 40.000 de interacțiuni telefonice, oferind informații practice, consiliere socială și soluții pentru alinarea singurătății. Telefonul Vârstnicului a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România la Gala Societății Civile din 2019. Telefonul Vârstnicului este un proiect al  Fundației Regale Margareta a României, lansat în 2015 prin finanțarea Connecting for Good.  Mai multe detalii sunt disponibile pe www.frmr.ro și www.telefonulvarstnicului.ro.

Contact

Ioana Petrea – Director Fundraising & Comunicare
Email:
ioana.petrea@principesa.ro – Mob: +40 (0)723 299 448

2 comentarii

  1. Viorica Mwais

    Doamne ajuta!

  2. Diana Lucia Zotescu

    Inca de la initierea sa, aceswt serviciu a fost de mare ajutor celor pe care nu ii mai ajuta nimeni, cei scufundati in singuratate si neputinta. Fundatia R4egala Margareta a Romaniei este imaginea institutionala a omeniei si generozitatii fondatoarei sale, Majestatea Sa Margareta. Gratitudine si felicitari !

Lasa un comentariu

© 2007-2020 Casa Majestății Sale Custodele Coroanei. Toate drepturile rezervate

Visits: 28097893
Familia Regală           Fundația Regală Margareta a României           YouTube          YouTube Filme          Facebook
Politica de cookie-uri    Politica de confidentialitate